Royal Mail boekt vooruitgang op het gebied van ergonomie en efficiëntie

Royal Mail in het Verenigd Koninkrijk heeft onlangs vooruitgang geboekt op het gebied van ergonomie en efficiëntie in hun pand, waarmee ze ruimte op de werkvloer hebben bespaard en het aantal bedrijfsongevallen hebben verlaagd.

Vertoning van de maatwerkapplicatie Royal Mail.

Interview: Ken praat met Joe over het nieuwe proces en welke uitwerking dat heeft op Royal Mail.

Nieuwe machines, inclusief transportbanden, die geleverd zijn door onze collega’s bij de Tube and Bracket Company, maken het voor de werknemers mogelijk om de producten meer op middelhoogte weg te zetten. Tegenwoordig valt de post automatisch op de transportband. Dit leidt ertoe, dat de post recht voor de werknemers langs rolt, zodat die de post kunnen sorteren. Zij kunnen de gebundelde poststukken oprapen en de elastieken of bandjes weghalen. Vervolgens zetten ze de poststukken in containers en wel zodanig dat die in de juiste positie staan. Dan duwen ze de post weg, zodat een collega aan de andere kant die kan oprapen en verder kan gaan met de volgende fase van het proces.

Bakken worden van achter aan de transportband teruggebracht door een logistieke werknemer die zijn/haar collega’s met nieuwe containers blijft aanvullen. Dit heeft ertoe geleid, dat de werknemers niet meer hoeven te bukken, strekken en omdraaien zoals dat in het verleden wel nodig was. Tegenwoordig kunnen de personeelsleden ervoor zorgen, dat ze klaar staan om hun werk te doen zonder zich te hoeven omdraaien en een lege container te pakken.

Voordat de veranderingen ingevoerd werden, bestond het proces erin dat de werknemers postzakken van 10 kg moesten optillen en die boven hun hoofd moesten houden om de inhoud te legen. Vervolgens moest de post in bakken worden gezet. Die moesten dan weer opgetild worden. Daarna moesten de werknemers weer bukken en de bakken in een container plaatsen.

“Dit heeft er zelfs toe geleid, dat de benodigde werkruimte is verkleind en het aantal werkstations is verlaagd. In het verleden hadden we de hele werkvloer nodig, dus hadden we niet zoveel ruimte. Maar nu de schuin opgestelde verhoging aan de vloer is bevestigd en deze weer daaraan vastgemaakt zijn, staan de spullen 24 uur per dag op dezelfde plek. Dus als er weer werk geleverd wordt, staan die direct klaar,”zegt Ken House van Royal Mail. “We hoeven niet meer heen en weer te lopen om alle machines weer goed in te stellen. Dus onze werkplekken zijn er ook veiliger op geworden.”